Wielrenners die zin hebben in een rondje van 100 of 150 kilometer en onderweg willen kennismaken met missionaire plekken, kunnen zaterdag 1 juni van start in Wateringen.

Hier heeft de Hervormde Gemeente een groot hart voor jongeren en kinderen. Volgens een uniek concept wordt ‘gewone’ buitenschoolse opvang gecombineerd met kerkelijk kinderwerk. De fietsers zetten vervolgens koers naar Leiden. Daar worden ze ontvangen in de Marekerk, één van de eerste kerken die speciaal voor de protestantse traditie zijn gebouwd: de luisterende gemeente is centraal gegroepeerd rondom de preekstoel. Ook de Marekerkgemeente heeft een speciale doelgroep op het oog: de millennials. Hiervandaan wordt de tocht vervolgd naar Charlois (Rotterdam). Hier is Noorderlicht actief, een eigentijdse geloofsgemeenschap. En dan de laatste etappe: naar Wateringen, waar een welverdiende warme maaltijd wacht.

Evenals bij de eerdere versies van deze sponsortocht gaat het vooral om de inspiratie die de deelnemers opdoen bij de verschillende missionaire projecten. Maar ook al is de financiële kant niet het belangrijkste – de pioniersplekken zullen het ingezamelde geld dankbaar accepteren.

Belangstellenden kunnen hier informatie vinden: www.toervoorhetgoededoel.nl