Het gebouw

De Fontein: veel ruimte en licht

Het kerkgebouw van De Fontein opende in 2011 zijn deuren. Opvallende elementen: het witte kruis op het dak en de gebrandschilderde ramen.

Onze kerk is gebouwd volgens een ontwerp van Mari Baauw, architect bij Royal Haskoning Architecten. Hij schiep een moderne kerk met veel ruimte. De gebrandschilderde ramen en het licht dat binnenvalt geven de kerk een gewijde sfeer.

Drie ramen

De drie ramen symboliseren de drie-eenheid: Vader, Zoon en Heilige Geest.

Het raam van de Zoon is cruciaal en ligt midden op de as van de kerk, boven de ingang van de kerkzaal. Het symboliseert de belangrijke plek die Jezus inneemt. Het raam is uitgevoerd in hemels blauw.

Het raam van de Geest bevat krachtige strepen, als windvlagen, in de kleur van vuur: geel-oranje- rood met accenten blauw, paars en groen.

Het raam van de Vader is goudgeel en ademt daarmee harmonie en warmte uit. Hij wil onze Vader zijn.

Alle ramen zijn ‘s nachts verlicht. Dat geldt ook voor het witte kruis op het dak dat in de wijde omtrek van de kerk is te zien.

De kerkzaal van De Fontein biedt ruimte aan 750 bezoekers.